یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

گروه سیاسی: وزیر کشور گفت: مردم باید برای حضور با نشاط و انگیزه در انتخابات از سلامت انتخابات و ثمربخشی آرای خود مطمئن باشند.

مصطفی پورمحمدی که در مراسم تودیع و معارفه سید مجتبی ثمره‌هاشمی‌معاون سیاسی سابق و علیرضا افشار معاون سیاسی جدید وزارت کشور صحبت می‌کرد تأکید کرد: ساماندهی امور سیاسی و رفتارهای سیاسی جامعه و اعمال قانون و نظارت بر اجرای آن برای پیشبرد جامعه بر اساس یک عرف معقول جهت تحقق اهداف آن جامعه در این حوزه از جمله وظایف معاونت سیاسی وزارت کشور است.

وی در ادامه این مراسم که مشروح خبر آ ن را فارس منتشر کرد، اضافه کرد: مردم باید مطمئن باشند که با هر دیدگاهی چه موافق و چه مخالف حاکمیت، وقتی در انتخابات مشارکت کنند تبعات سوئی برای آنها نخواهد داشت. همچنین مردم باید مطمئن شوند که رأی و مشارکت آنها در انتخابات ثمربخش و تعیین کننده است. این دو رویکرد وجه نظر ما بوده است و فکر می‌کنم ما در یک تعامل اطمینان‌بخشی با مردم قرار داریم.

وزیر کشور در حاشیه این مراسم در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتخاب افشار و تقویت شائبه نظامی‌بودن وزارت کشور تأکید کرد: دوره‌ این حرف‌ها گذشته است. نباید افراد را محدود تعریف کرد. استعدادها و توانایی‌های افراد زیاد است. من امنیتی به وزارت کشور آمدم با صبغه‌ فرهنگی. قاضی هم بودم. اما تعریفی که در وزارت کشور ارائه دادیم با پیش‌داوری‌ها فاصله گرفته است.

به گزارش ایسنا، پورمحمدی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره دلائل تغییرات انجام ‌شده گفت: اگر فشار کار بر روی آقای ثمره‌هاشمی‌نبود، طبیعی است که به همکاری با ایشان اصرار داشتیم. رئیس‌جمهوری هم تأکید داشتند فشار کار ایشان کم شود. طبیعی بود که مایل نبودیم چند ماه قبل از انتخابات جابه‌جایی انجام شود اما رئیس‌جمهوری گفتند ایشان باید به ما کمک بدهند.

کد خبر 29965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز